• polski
  • english
  • 中文
Kultura i Edukacja
  • Strona główna
    • Partnerzy
  • O nas
    • Historia
    • Punktacja
    • Konkurs "KiE"
    • 20-lecie
  • Redakcja
    • Rada Naukowa
    • Zespół Recenzentów
    • Zespół Redakcyjny
    • Wydawca
  • Archiwum
    • Szukaj
    • Indeks numerów
    • Regulamin
  • Dla Autorów
    • Zasady publikacji
    • Struktura
    • Informacje techniczne
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Sprzedaż

NAJNOWSZY NUMER

W numerze 2/2020:

Rozalia Ligus, Retrieving Lost Knowledge: Researcher, “Native Researchers” and Shifts in Par-ticipatory Action Research

Monika Wilińska, Institutional Life in Making: Methodological Reflections on the Use of Video Recordings in Qualitative Re-search

Jakub Niedbalski, Conducting Qualitative Research in the Envi-ronment of People with Intel-lectual Disabilities: An Analysis of Adopting the Interpretative Paradigm and the Usefulness of the Grounded Theory Method-ology

 

Spis treści

 


Partnerzy:



 

Więcej »


STRUKTURA


 

„Kultura i Edukacja” posiada stałą, niezmienną w formie i o wciąż udoskonalanej treści, strukturę. Kolejno w każdym numerze miejsce znajdują Artykuły-Studia, Komunikaty-Relacje, Komunikaty specjalne oraz Recenzje-Sprawozdania. Dział Artykuły-Studia to obszar dyskusji naukowo-poznawczej w wielu dziedzinach nauk humanistycznych oraz społecznych. Rzetelny dyskurs dotyczy ważkich problemów współczesnej nauki oraz jest wynikiem głębokich studiów.


Natomiast dział Komunikaty-Relacje w zamyśle Redakcji zawierać ma wyniki najnowszych, wartościowych badań oraz propozycje usystematyzowania wiedzy w nakreślonym zakresie. Z kolei Komunikaty specjalne są przeznaczone do zamieszczania obszernych sprawozdań z najważniejszych krajowych wydarzeń. Przykładem mogą być między innymi sety tekstów dotyczących VI Ogólnopolskiego Zjazdu Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego czy XIII Zjazdu Socjologicznego. Zgodnie z przyjętym w kwartalniku zwyczajem prezentowane są w kolejnych artykułach idea, referat wprowadzający, całościowe sprawozdanie, a następnie relacje z wybranych grup tematycznych, wreszcie przyjęte tam stanowisko w sprawie kondycji i rozwoju danej gałęzi nauki. Dbałość o ukazanie różnych punktów widzenia doprowadza niekiedy do interesujących polemik – Redakcja zachęca do zabierania głosu ad vocem.


Wieloletnią praktyką jest publikowanie w dziale Recenzje-Sprawozdania prawdziwych recenzji (nie omówień, ewentualnie pochlebstw) książek z jednoczesnymi replikami ich autorów (o ile to możliwe - każdy otrzymuje anonimowy tekst z propozycją ustosunkowania się do sformułowanych ocen). Zdarza się wtedy, że nawet uznani badacze wyrażają swoje oburzenie z samego zamiaru opublikowania krytycznego głosu na temat wydanej przez siebie książki. Efekty takiego starcia poglądów są niekiedy bardzo gorące, co z prawdziwą przyjemnością publikujemy. Każde z nich ma swoją, niepowtarzalną dramaturgię, wyznaczoną przez pasję poznawczą, czy też temperament. Jest to jedna z niewielu takich platform dyskusyjnych, jej istnienie niewątpliwie jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych, charakterystycznych cech „Kultury i Edukacji”. Oczywiście nie każda z recenzowanych książek prezentowana jest wraz z odpowiedzią autora. Niemniej publikowane teksty dotyczą dzieł aktualnych, o istotnej treści, w świeży sposób ukazujących dane zagadnienie. W dziale tym zamieszczane są również sprawozdania z konferencji naukowych, prelekcji oraz debat.

Kultura i Edukacja. All Rights Reserved. Zasady korzystania z serwisu >

Projekt: BLUZ