Doświadczenia ewaluacji badań naukowych w Wielkiej Brytanii w kontekście funkcjonowania Research Assesment Exercise 2008

Dominik Antonowicz

Abstrakt


 

 


Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Audit Cultures: Anthropological studies in Accountability, Ethics and the Academy, M. Strathern (ed.), London 2000.

Gillies D., Lessons from the History and Philosophy of Science regarding the Research Assessment Exercise, „Royal Institute of Philosophy Supplements” 2007, Vol. 61.

Hare P., The UK’s Research Assessment Exercise: Impact on Institutions, Departments, Individuals, „Higher Education Management and Policy” 2003, Vol. 15 (2).

Hoskin K., The „awful idea of accountability”: Inscribing People into the Measurement of Objects [w:] Accountability: Power, Ethos and the Technologies of Managing, R. Munro and J. Mouritsen (eds.), London 1996.

Kwiek M., Nowe konteksty myślenia o edukacji w Europie Środkowej: przykład globalizacji [w:] Globalizacja. I co dalej?, S. Amsterdamski (red.), Warszawa 2004.

Moore W., Newman R., Sloane P., Steely J., Productivity Effects of Research Assessment Exercises , „Departmental Working Papers” 2002–15, Department of Economics, Louisiana State University.

Power M., The Audit Society, Oxford 1997.

Power M., Research Assessment Exercise: a fatal remedy? [w:] Knowledge for What? The Intellectual Consequences of the Research Assessment Exercise, “History of the Human Sciences” 1999, Vol. 12 (4).

RAE 2008; pełne informacje o przeprowadzonej ewaluacji SA dostępne na stronie http://www.rae.ac.uk.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.