• polski
  • english
  • 中文
Kultura i Edukacja
  • Strona główna
    • Partnerzy
  • O nas
    • Historia
    • Punktacja
    • Konkurs "KiE"
    • 20-lecie
  • Redakcja
    • Rada Naukowa
    • Zespół Recenzentów
    • Zespół Redakcyjny
    • Wydawca
  • Archiwum
    • Szukaj
    • Indeks numerów
    • Regulamin
  • Dla Autorów
    • Zasady publikacji
    • Struktura
    • Informacje techniczne
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Sprzedaż

NAJNOWSZY NUMER

W numerze 2/2020:

Rozalia Ligus, Retrieving Lost Knowledge: Researcher, “Native Researchers” and Shifts in Par-ticipatory Action Research

Monika Wilińska, Institutional Life in Making: Methodological Reflections on the Use of Video Recordings in Qualitative Re-search

Jakub Niedbalski, Conducting Qualitative Research in the Envi-ronment of People with Intel-lectual Disabilities: An Analysis of Adopting the Interpretative Paradigm and the Usefulness of the Grounded Theory Method-ology

 

Spis treści

 


Partnerzy:



 

Więcej »


SEMINARIUM "AUTOR W HUMANISTYCE" - TORUŃ, 24 CZERWCA 2011 R.


 

Jako periodyk naukowy będący platformą wymiany wiedzy i doświadczenia postanowiliśmy poddać dyskusji kluczowe zagadnienia związane nie tylko z naukowym czasopiśmiennictwem, ale także z szeroko pojmowaną parametryzacją w naukach humanistycznych i społecznych. Inspiracją dla zorganizowania Seminarium "Autor w humanistyce" była chęć ukazania problemów, z jakimi borykają się polskie pisma humanistyczne, które z jednej powinny być wydawane w języku ojczystym, z drugiej zaś dbać o upowszechnianie wyników rodzimych badań – stąd presja na powstawanie wersji anglojęzycznych. Również w humanistyce zmienia się status tzw. badań własnych, z których naukowcy są rozliczani w niewielkim tylko stopniu. Coraz więcej pojawia się za to konkursów, również międzynarodowych, a także oczekiwań związanych z efektywnością naukowych dociekań.

Można zaobserwować działania zmierzające do zwiększenia kontroli, poszukuje się wymiernych kryteriów oceny pracy, co nie pozostaje bez wpływu na to, co i jak badamy, o czym, jak i gdzie publikujemy. Czy takie działania instytucjonalne, takie jak parametryzacja, sprzyjają rozwojowi badań, mobilizują, czy też staną się głównie instrumentem pozornej aktywizacji? Co z osobliwościami nauk społecznych?

Z zaproszeniem do udziału w dyskusji zwróciliśmy się do wybitnych przedstawicieli dyscyplin naukowych mieszczących się w profilu KiE – socjologów, pedagogów, filozofów, kulturoznawców, psychologów, ekonomistów, polityków społecznych, politologów… oraz do przedstawicieli instytucji i organizacji mających wpływ na kształt i rozwój nauki w Polsce. Wśród Panelistów znaleźli się: prof. Jerzy Brzeziński, prof. Ewa Dahlig-Turek, prof. Krzysztof Mikulski, prof. Krzysztof Pałecki, dr Radosław Sojak, prof. Antoni Sułek oraz prof.  Bogusław Śliwerski. Do dyskusji zaprosiliśmy także wielu wybitnych naukowców oraz przedstawicieli uczelnianych jednostek naukowych.

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii Seminarium:

 

Obraz 1 Obraz 2 Obraz 3 Obraz 4 Obraz 5 Obraz 6 Obraz 7 Obraz 8 Obraz 9 Obraz 10 Obraz 11 Obraz 12 Obraz 13 Obraz 14 Obraz 15


Kultura i Edukacja. All Rights Reserved. Zasady korzystania z serwisu >

Projekt: BLUZ